|
Jeśli chcesz, by Twoje Dziecko:
to miejsce jest stworzone dla Was.
Zajęcia w ramach Klubu Malucha "Kłębuszek":
Zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TABLICY INTERAKTYWNEJ! *WTOREK I ŚRODA – 13.30 - 15.30 - zajęcia z logopedą *PIATĘK – 13.00 - 15.00 - zajęcia taneczno-rytmiczne oraz zajęcia plastyczne „Mały artysta”
METODA GLENNA DOMANA Zaczynamy od eksponowania i czytania pięciu słów 3 razy dziennie. Są to słowa z najbliższego otoczenia dziecka: mama, tata, siostra, brat, imię dziecka. Pięć słów tworzy jeden zestaw. Po tygodniu zamieniamy jedno słowo na nowe i kontynuujemy eksponowanie i czytanie pięciu słów 3 razy dziennie.
PORANNY KRĄG
Zajęcia których celem jest pobudzanie wszystkich zmysłów dziecka za pomocą symboli takich, jak: żywioły, barwy, zapachy, smaki, wrażenia dotykowe i termiczne. Symbole te zmieniają się cyklicznie w zależności od pory roku, stąd nawiązanie do kręgu. KLUCZ DO UCZENIA SIĘ Program wychowania przedszkolnego oparty na pedagogice wybitnego rosyjskiego psychologa zwanego„Mozartem rosyjskiej psychologii”- Lwa Wygotskiego. Teoria poznania i nauczania zakłada, że w procesie edukacji dzieci najważniejszy element stanowi rozwinięcie umiejętności uczenia się, czyli przygotowanie do korzystania ze swojego potencjału umysłowego. Psychologowie po wielu latach badań doszli do wniosku, że aby dzieci odniosły sukces w szkole i w dorosłym życiu powinny we wczesnych latach swojego dzieciństwa rozwinąć trzy kluczowe umiejętności: samoregulacji, poznawcze i komunikatywne.
METODA DOBREGO STARTU Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa się poprzez rozwijanie funkcji, które biorą udział w uczeniu się czytania i pisania (poznawczych: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i ruchowych) oraz ich współdziałania (integracji percepcyjno-motorycznej). Inne cele to kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała (jego części oraz lewej i prawej strony) i przestrzeni. MDS reprezentuje zatem polisensoryczne, aktywne podejście do pracy z dziećmi. |
||||||